Heb je een eigen onderneming en pasgeleden een website laten maken door een professional om leads te generen online? Wat goed! Dan heb je een van de eerste belangrijke stappen voltooid om nieuwe klanten te werven. Echter, alleen een website hebben is niet genoeg, het is van groot belang onder de aandacht te komen bij je doelgroep en verkeer naar je website toe te leiden. In deze blog behandelen we een aantal manieren die je direct kunt toepassen hoe jij de aandacht van de bezoeker kunt krijgen om zo meer leads binnen te halen via je website. Dus waar wacht je nog op? Lees snel verder voor meer informatie!
Online marketing
Zoals we net al benoemde is een website in bezit hebben niet alles. Het is belangrijk om online marketinginspanningen te verrichten om zo onder de aandacht te komen van je doelgroep. Het is alsof je een nieuwe auto hebt gekocht, maar je gooit er geen brandstof in om het voertuig vooruit te krijgen. Er zijn verschillende technieken en manieren die je kunt gebruiken, maar de meest gebruikte en marketingactiviteiten die je kunt uitvoeren zijn: SEO, SEA, Social Media marketing en Linkbuilding. Wij adviseren je om eerst te beginnen met het organisch vindbaar maken van je website. Dit kun je bewerkstelligen door een SEO-strategie uit te voeren. Het doel met deze discipline is dat je perfect inspeelt op de zoekintentie van de doelgroep. Je schrijft dus content inhakend op termen of onderwerpen die in jouw branche spelen en waar de klant een vraag over heeft of gewoon naar op zoek is. Wees er wel van bewust dat hier veel tijd in gaat zitten, zeker als je nog een bedrijf te runnen hebt kan het moeilijk worden dit te combineren met je andere activiteiten. Wij raden je daarom aan online marketing zoals linkbuilding uit te laten besteden door een professional in het vakgebied. Nu denk je vast waarom linkbuilding uitbesteden? Online marketingbureaus zitten diep in het vakgebied en hebben hierdoor alle kennis, kunde en tools die nodig zijn om jouw website een boost te geven.
Conversieoptimalisatie
Niet alleen is online marketing reuze belangrijk, ook het meten van het gedrag op de website is van cruciaal belang. Een techniek die hierop inspeelt is conversieoptimalisatie (CRO) die je helpt onderzoeken waar knelpunten liggen op de website en hoe je deze kunt verbeteren om de conversie op de website te verhogen.